In mijn hoofd tik takt het nu al een tijdje. Sinds ik heb besloten dat ik de Kilimanjaro ga beklimmen, weet ik namelijk ook dat ik minimaal 5.500 euro bij elkaar moet sparen om deze trip überhaupt te kunnen doen. Daarvan gaat 2.400 euro naar Warchild en de rest gaat zitten in mijn ticket, de kosten voor de trip naar boven, de fooien voor de mensen die ons begeleiden en dan moet ik natuurlijk nog de juiste uitrusting hebben om überhaupt de top te kunnen halen. De totale aangeraden kosten om rekening mee te houden staat dus op 5.500 euro. En met nog zo’n 10 maanden te gaan voor we (Elles en ik) aan dit avontuur gaan beginnen, tik takt de tijd weg en weet ik dat ik aan slag zal moeten om mijn sponsors te vinden.
De sponsorloop van mijn leven
Je kunt natuurlijk proberen aan te kloppen bij verschillende bedrijven en met je lieve lach je handje op houden. Toch heb ik het vermoeden dat je dan vaker ‘nee’ dan ‘ja’ te horen krijgt. En geef die bedrijven eens ongelijk! Want wat is er nou leuk aan een sponsoring, die jou zelf weinig oplevert. Met het wapperen van mijn lange bruine haren zou ik dus weinig succes hebben. Daarom ben ik afgelopen tijd druk aan het nadenken geslagen. Hoe kan ik nou op een originele manier geld inzamelen om de challenge van mijn leven te verwezenlijken. En toen schoot het me te binnen: ik loop natuurlijk gewoon 12 hardloopwedstrijden dit jaar! 12 keer ga ik voor een medaille met afstanden tussen de 10 en 21 kilometer. En ineens wist ik het: dit zou de sponsorloop van mijn leven worden!
Ik heb het natuurlijk al eerder gedaan, geld ophalen met hardlopen. Een betere stok achter de deur kon ik niet hebben. Ik MOEST namelijk trainen. Destijds heb ik daar ruim 300 euro mee opgehaald. Een fantastisch bedrag waarvan ik met trots kan zeggen dat het allemaal naar de Kankerbestrijding is gegaan. En nu wil ik dus kijken of het mogelijk is om met mijn kilometers NOG meer geld op te halen. En dan niet een klein beetje meer… neuh… liefst 5.200 euro meer. Dat is niet iets wat je zomaar even kunt vragen aan vrienden en familie…
Show me the money
Deze week kon ik er niet langer onderuit. Met mijn laptop op mijn schoot begon ik aan een lijst van bedrijven die pasten in mijn sponsorprofiel. Bedrijven die te maken hebben met hardlopen (want ik ga natuurlijk hardlopend geld ophalen), kinderen (want het geld is voor Warchild) en bedrijven die te maken hebben met outdoor en bergbeklimmen (want ik ga natuurlijk een berg beklimmen). Allemaal bedrijven die het wellicht interessant zouden vinden om deze mega toffe challenge te sponsoren. Die lijst werd al vrij snel erg lang en direct ben ik begonnen om per bedrijf een offer they can’t refuse te schrijven. Althans dat hoop ik dan. Want uiteindelijk is mijn vraag aan ieder bedrijf hetzelfde: SHOW ME THE MONEY! En hoe leuk mijn verhaal ook is, dat geld moet er dan natuurlijk wel zijn.
Komende weken houd ik vol spanning mijn mailbox in de gaten. Gaan er bedrijven zijn die waarde zien in mijn voorstel? Ik hoop het. Voorlopig ben ik in ieder geval nog lang niet klaar met het afwerken van die hele lijst bedrijven en heb ik nog voldoende werk te doen. Worst case moet ik het op een andere manier gaan proberen en best case haal ik meer geld op dan gedacht… wat natuurlijk allemaal linea recta naar Warchild gaat, dus helemaal niet erg is. Ik zou er zelfs een aantal medailles extra voor ophalen als dat helpt. Maar dat zijn natuurlijk mooie dromen… eerst maar eens kijken of het liefelijk ophouden van mijn handje op deze manier werkt. Duimen maar!
Deze uber coole challenge supporten
Als jij nog een fantastisch bedrijf weet (of misschien wel hebt) dat er voor open staat om deze uber coole challenge te supporten en daarmee dus een enorme smak geld naar Warchild te laten gaan (want daar kan nooit genoeg geld naar toe gaan!!!!), laat het me dan weten! Iedere cent is meer dan welkom! En alle support natuurlijk ook!
Sharing is caring:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend)
Related posts
Over Esther
Esther schrijft blogs over moederschap, gezond eten, sporten en weer zichzelf worden na de bevalling van haar zoontje in 2018. Haar doel voor 2019? Back in shape komen en haar oude niveau op sportgebied weer bereiken.